Menu

Zdrowa Niedoczynna

Zdrowe nawyki żywieniowe, sposoby na zrzucenie wagi i nie tylko. Interesujesz się zdrowym odżywianiem? Koniecznie zajrzyj.

Najważniejszy jest zdrowy start

marcin669

Każda z nas chce mieć zgrabną, zadbaną sylwetkę. Często katujemy się dietami i głodówkami, żeby uzyskać wymarzony cel. Ale piękna sylwetka to przede wszystkim zdrowy organizm, jeśli codziennie dostarczamy mu potrzebne witaminy i minerały, a nasze dieta jest zbilansowana to jesteśmy na najlepszej drodze do pięknego ciała.

Zdrowy start!

Chcesz codziennie czuć się w dobrej formie i już od rana mieć energię do działania? Musisz zjeść śniadanie! Wiem, że niektórzy nie jedzą śniadań, bo nie są w stanie nic rano przełknąć, a pierwsza myśl o jedzeniu pojawia się u nich po wypiciu pierwszej kawy, około 11. Ale pamiętaj do wszystkiego można się przyzwyczaić. Wypróbuj metodę małych kroków. Nasz organizm najlepiej radzi sobie z trawieniem płynów, więc dzień możesz zacząć na początku od świeżo wyciśniętego soku. To dawka witamin i fruktozy, która da Ci power do działania. Jeśli przejdziesz już przez pierwszy etap, poeksperymentuj ze smoothie, kto go nie lubi? Na początek proponuję Ci omijać mleczne koktajle, ponieważ wiele z nas ma nietolerancję na mleko, które szczególnie rano może powodować mdłości i niechęć do jedzenia. Z czasem możesz do niego dodawać ziarna lnu, które są świetnym źródłem naturalnego błonnika. Wiem, że nie każdy kocha jeść na śniadanie owsiankę, ja sama nie jestem jej fanką, ale porządna dawka błonnika z rana, który jest zawarty także w warzywach to gwarancja dobrego trawienia przez cały dzień. Dlatego możesz spokojnie zamienić owsiankę na sporą porcję warzyw w pysznym szpinakowym smoothie.

Zdrowe śniadanie to podstawa

 

Koniecznie spróbuj nauczyć się jeść śniadania, bo to podstawa dnia każdej pięknej i zdrowej kobiety!

Zakochaj się w owocach!

Przez cały rok, możesz cieszyć się pysznymi i soczystymi owocami, w lecie jedz maliny i truskawki, zimą wybieraj cytrusy. Dzięki cytrynie i pomarańczą co roku udaje mi się uniknąć przeziębienia! Owoce wspaniale wpływają na nasz organizm, dostarczają mu mnóstwo witamin, których nie znajdziemy w żadnych innych produktach. Ja zazwyczaj jem owoce na drugie śniadanie, to świetna alternatywa dla niezdrowych przekąsek!

Jak jeść owoce, aby nie tuczyły? Owoce, choć są szalenie zdrowe, mają w sobie dużo fruktozy, czyli cukru. Jest to oczywiście zdrowszy cukier, niż ten biały z cukierniczki, ale też nie można z nim przesadzać. Pamiętaj, nie objadaj się owocami na noc, jedz je raczej w pierwszej połowie dnia. Fruktoza trawi się aż 16 godzin, dlatego lepiej jest wybrać owoc na drugie śniadanie niż na podwieczorek.

Dziennie powinniśmy jeść jeden duży owoc, lub spory kubek drobnych owoców. Oczywiście nie oznacza, to, że jeśli zjesz jedną nadprogramową porzeczkę to momentalnie przytyjesz, ale staraj się trzymać się dziennej normy.

Warzywa - szczyptasoli.pl

Warzywa to podstawa!

O tym, że warzywa są zdrowe nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Moją pierwszą i najważniejszą zasadą zdrowego odżywiania jest WARZYWO DO KAŻDEGO POSIŁKU. Nie ważne czy zjesz pomidora, czy ogórka, czy sałatę, ważne żeby warzywo zawsze pojawiało się na Twoim talerzu. Warzywa mają bardzo mało kalorii, aby zapełnić nimi cały żołądek musimy zjeść ich naprawdę dużo. Dlatego możesz jeść je do woli, przygotowywać z nich zupy i sałatki. Pamiętaj jednak, żeby wybierać warzywa sezonowe. Rzodkiewka kupiona w markecie w listopadzie nie ma żadnych witamin, bo jest wyhodowana sztucznie, sięgaj po nią w maju i w czerwcu, wtedy masz pewność, że dostarczasz organizmowi zdrowe substancje.

© Zdrowa Niedoczynna
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci